سکوت یک زمزمه...
سکوت یک زمزمه...

سکوت یک زمزمه...

رابطه، شراکت یا چیزی ورای آن؟

   امروز پیرو نظرسنجی‌ای که یکی از دوستای کانال‌نویسم تو کانالش گذاشته‌بود و نتایج جالبی که در پی داشت، من هم درگیر سلسله افکاری شدم که با نتیجه‌های غریبی مواجه شدم. سوالی که نظرسنجی پرسیده‌بود این بود: آیا بدون این که عاشق کسی باشین و صرفا باهاش دوست باشین می‌تونین باهاش رابطه جنسی داشته‌باشین؟

   کار هوشمندانه‌ای که صبا(کانال‌نویس) در این راستا انجام داده‌بود این بود که تو بخش گزینه‌ها جنسیت رو تفکیک کرده‌بود. با این که جمعیت آقایون به طرز قابل توجهی کمتر از خانوما بود ولی نتیجه از این قرار بود:

   تقریبا نیمی از خانوما (یه خرده کمتر از نصف) گفته‌بودن که برای داشتن رابطه جنسی نیازی به این ندارن که حتما عاشق شریک جنسیشون باشن.

   این آمار برای آقایون تقریبا یک‌سوم بود. فقط یک‌سوم از آقایون گفته‌بودن که نیازی برای عشق برای رابطه جنسیشون ندارن و دوستی رو کافی می‌دونن.

   با توجه به نتیجه نظرسنجی چندتا سوال خیلی جدی مطرح میشه. اولین چیزی که به نظر می‌رسه اینه که چیزی که همیشه درمورد آقایون به ما گفتن یه اختلاف فاحشی وجود داره. به باور عامیانه‌ای که غالبا به خورد دخترایی از قبیل من داده میشه، آقایون همیشه گرسنگان جنسی هستن که تو هر فرصت به دست آمده و یا گاهی نیامده سعی در سوءاستفاده جنسی از دخترا هستن! ولی واقعیت هم همینه؟ ابهامات غریبی تو این نتایج هست. آقایون دروغ گفتن؟ دخترا دروغ گفتن؟ آقایون راحت عاشق می‌شن؟ ااینا سوالاییه که خیلی واسم حل‌نشده‌ست. اگه به صداقت کسایی که تو نظرسنجی شرکت کردن ایمان داشته‌باشیم، یه تناقض عجیب‌تری به وجود میاد.

   نکته‌ای که راجع به دخترا به شدت واسم هضم‌نشدنی بود این بود که نیمی از دخترا واسه رابطه جنسی نیازی به عشق نداشتن و این هم می‌تونه ترسناک باشه هم خوشحال‌کننده. ترسناک از این جهت که نماد احساسات بشری واسه مقدس‌ترین عملی که در طول ادوار به ما معرفی شده نیاز چندانی به احساسات نداره، و خوشحال از اینم که بعد از تمام این تلاش‌ها برای ترویج آزادی جنسی برای خانوم‌ها نتایجش رو می‌بینیم. رابطه جنسی دیگه اسطوره نیست بلکه یه نیاز طبیعیه.

   بعدتر سوالی از آقایون پرسیده‌بود که می‌تونن با کسی باشن و عاشقش نباشن و باهاش رابطه جنسی داشته‌باشن و همزمان عاشق زن دیگه‌ای باشن؟ که البته آقایون به این سوال جواب مثبت داده‌بودن. هرچند این قضیه واسم تازگی نداشت و سابقا از مردی شنیده‌بودمش. اولین باری که بهم گفت جا خوردم ولی این روزا به نظرم حتی خیلی معقوله.

   به این فکر می‌کنم که من از یه مرد ذهنشُ می‌خوام. تازگی یه رابطه رو می‌خوام. اگه عشق باعث میشه همیشه بوسه‌ها داغ باشن و خواستنی واسم اهمیتی نداره که با زن دیگه‌ای رابطه جنسی داره یا نه. واسم مهمه که من تنها زنی باشم که عاشقشه ولی واسم مهم نیست که من تنها زنی باشم که باهام رابطه داره!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد